12/02/2018

Innostunut ruoanlaitosta

IMG_1546Oon nyt lähiaikoina koittanu kokeilla itelle uusia reseptejä ja ruokia. Ja en nyt siis tarkota mitään tosi erikoisia tai hienoja ruokia. Viime viikon kokkailujen suosikki oli avokadopasta! Oon tehny viimeks tätä vähän eri reseptillä joskus pari vuotta sitten, mutta muistelisin, että se oli sillon jotenki tosi mautonta. Laitoin tällä kertaa pastan lisäksi:

3 avokadoa, yhden chilin, 2 valkosipulinkynttä, limeä, oliiviöljyä, parmesaania, suolaa ja pippuria.

Raastoin valkosipulin ja chilin, muussasin avokadot, puristin noin puolikkaan limen ja sekotin kaikki ainekset vaan yhdessä kulhossa. Eli tosi helppo ruoka ja tällä kertaa oli makua!

Mun toinen uus kokeilu oli linssikeitto, jota päätin kokeilla oikeestaan vaan koska tonne kaappiin oli jäänyt melkeen täys linssipaketti (yritin tehdä joskus linsseistä pihvejä..). Mä en oo tainnu oikeesti ikinä syödä missään linssikeittoa, tai en ainakaan muista syöneeni. En siis oikeestaan tienny miltä sen olis kuulunu maistua. Noh siitä mun tekemästä keitosta tuli kyllä liian tomaattinen mun makuun. Ehkä pitää vielä kokeilla jotain toista reseptiä.

IMG_1551
Tein myös viime viikolla suklaakeksejä, joihin nappasin vaan jonkun perusohjeen netistä. Mä en mitenkään kauheen usein leivo ja ennen näitä keksejä taisin viimeks leipoa sillon kun mulla oli tuparit, eli joku kolme kuukautta sitten. Mut eihän sitä tiiä jos vaikka nyt innostunkin tästä enemmän, ainakin oon aatellu et lähiaikoina vois tehdä pitkästä aikaa jonkun juustokakun.

2 comments:

  1. Avokadopastaaa! <3 Ja on hyvännäköset suklaakeksit :) Leipominen kannattaa aina! :D

    ReplyDelete